26 Ocak 2021 Salı

Sen 'KAN' ver Kızılay 'CAN' versin

26 Ekim 2017 Perşembe

KIZILAY

Kızılay bir yardım kuruluşudur.Savaşta ve barışta halkın kara gün dostudur.Savaşta yaralananlara,ölenlerin ailelerine yardıma koşar.Yaraları sarar.Her türlü yardımı yapar.Barışta yangın,sel,deprem felaketlerine uğrayanlara sıcak yardım elini uzatır.Fakirlere,düşkünler,kimsesizlere yardım eder. Onlara yiyecek, içecek,giyecek, barınak, para yardımı yapar.

Sen 'KAN' ver Kızılay 'CAN' versin

Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi İçin Kızılay Kan Alma Birimindeki Faaliyetlerimiz

Bu süreçte ilk olarak Muğla merkezde bulunan Kızılay Kan Alma birimine grup arkadaşım ile görüşmeye gittik. Burada tam olarak istediğimizi bulamasak da Kızılay'ın Muğla'daki faaliyetleri hakkında biraz bilgi sahibi olduk ve Kızılay'a kan bağışında bulunduk.
    Bizim için asıl önemli olan Kızılay'da gönüllü çalışacak kişi kayıtlarına bakan ve  Marmaris de bulunan organizasyon şubesi birimi sorumlusu Mustafa Bey'in numarasını aldık. Mustafa bey ile telefonda görüştükten sonra bize 23.10.2017 tarihinde Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Kampüsünde olacağını bildirdi ve o gün yüz yüze görüşmek üzere telefondaki görüşmemizi sonlandırdık. O gün geldiğinde  Mustafa Bey ile okulda görüşmeye gittik. Burada bize Kızılay'ın stant kurduğu yerlerde insanları kan bağışı hakkında bilgi vereceğimizi ve kan yapmalarına onları teşvik edeceğimizi söyledi.
   Daha sonra ise haberleşmek amacı ile Mustafa bey ile Whattsapp üzerinden bir grup kurduk ve buradan Mustafa bey bize nerede ne zaman çalışacağımız hakkında bizi bilgilendirecek ve bizde dersimizin uygulama saati olan 30 saati tamamlayıp Kızılay'da gönüllü olarak çalışmaya devam edeceğiz.

3 Aralık 2016 Cumartesi

Türkiye İklim Haritası

Türkiye tarım haritası

Türkiye Dağlar haritası

Türkiye akarsular ve göller haritası

Türkiye basınç haritası
Türkiye akarsu haritası

Türkiye Platoları

BELGESEL SENARYOSU

*Fiziki coğrafya dersinde Peribacalarına bir gezi düzenlenecektir.

*Burada amaç dersi uygulamalı olarak ve daha zevkli bir şekilde öğrencilere anlatmaktır.

* İlk aşamada öğrencilere gezi düzenlenen yerin coğrafi özellikleri hakkında bilgi verilecektir

* Daha sonra ise Peribacaları oluşum süreci hakkında öğrencilere bilgi verilecektir.

*Bundan sonra ise öğrencilerin bölgenin tarihi yerlerini gezerek ve eğlenerek öğrenmesi için  Ortahisar Kalesi, Paşa Bucağı, Ihlara Vadisi ,
Avonos Ören Temenni Tepesi Türbesi gibi yerleri gezdiririm. Bu arada tabiki Kapadokya'ya kadar gitmişken Acıgöl, Derinkuyu, Özlüce gibi yer altı şehirlerini gezmeden olmaz buraları da gezdikten sonra öğrencilerin geziden daha fazla zevk almaları için balona bindiririm. Tabiki bunları yaptıktan sonra karnımız açıkacak  bölgenin eşsiz lezzetlerinden olan Kapadokya testi kebabını yedikten sonra bölgenin güzel otellerinden birinde bir gece konaklayıp sabahına geri geldiğimiz şehre doğru yola çıkarız.

*Dönüş  yolunda son olarak öğrencilerin bu gezideki çıkarımları istenecektir.

*Bu çıktılara da bakılarak gezinin öğrencilerin öğrenme süreci üzerindeki etkisi ölçülecektir.